Jó tudni

Hibajavítás

Hibajavítás

A legbosszantóbb dolgok az apró sérülések, kavicsfelverődések, horzsolások, amik kezelés nélkül komoly gondok forrásai lehetnek. A szándékos karcolásokat már nem is mondom, mert már magától a gondolattól is ideges leszek. Ezeket a hibákat a szakember viszonylag könnyen el tudja tüntetni.

Mit kell tudni a színkódokról?

Mit kell tudni a színkódokról?

Amikor elkezdenek gyártani egy autómodellt, az első autókkal együtt színkártyákat is fújnak. Ezeket küldik szét a festékgyártóknak, akik a saját laborjukban előállítják a festéket. A sorozatban gyártott autók viszont a későbbiekben sokszor eltérnek ettől a színtől, sőt néha még a gyárak is kihoznak módosított színeket.

Festékek

Festékek

Milyen festékeket ismerünk? Mik az összetevőik? Akril, metál, gyöngyház? Vizes bázisú? Lakkok

Mi az, hogy valahányas csiszoló papír?

Mi az, hogy valahányas csiszoló papír?

A csiszolópapírokat a papírra, illetve a vászonra felvitt szemcsék nagysága alapján számokkal látják el. Ez azt jelenti, hogy egy négyzetcenti- méteren hány darab csiszolószemcsét találunk.

A hőkamra, fényezőkabin

A hőkamra, fényezőkabin

A fényezőhelységek gyártására külön cégek szakosodtak. Profi fényezést a levegőben szálló szennyeződések miatt mezei garázsban nem lehet végezni.

Kittelés

Kittelés

Józan ésszel megérthetjük, miért rossz a halálra kittelt autó. A felhordott anyag és a bázisfém hőtágulása mindig más. Amíg egy vékony réteg együtt mozog az alappal, a vastag kittréteg idővel elválik. Egy átlagos körbegittelt, majd telibe fényezett autóra körülbelül 4-5 kg gitt kerül fel, de veteránok esetében a 20-30 kg sem ritkaság. Természetesen az előkészítés alatt ennek a javát lecsiszolják.

Biztosító partnereink

Biztosító partnereink

Együttműködő Biztosító Társaságok, a teljesség igénye nélkül... Az alábbi társaságok ügyfelei fordultak meg nálunk. (az alábbiakon kívül is vannak partnereink!)

12